Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Viltspår

Idag drog jag och Andreas ut i skogen och la varsitt spår. Jag skulle testa med Embla och Andreas med Hera. Andreas la ett lite längre spår till Hera. Hon körde på Ca 90 meter medans Emblas första spår blev på 10 meter. Dessutom körde vi helt utan blod.
 Åkte hem och hämtade hundarna och Andreas började med Hera. Hon kom igång snabbt och släppte inte spåret en enda gång. Hon reste ragg när hon kände doften av vildsvinsklöven men spåret gick i alldeles lagom tempo!

Embla var absolut inte värre hon. På 5 sek fick hon upp spåret och hon följde det exakt! Hon kikade upp lite ibland för att Denver stod några meter ifrån och tjöt. (han var fastbunden i ett träd)

Ingen av dom tog klöven, men de tyckte det var jätte spännande!

När båda var klara testade jag med Denver för skojs skull på samma spår som Embla hade. Han fick upp spåret direkt, följde det exakt, hittade klöven och tog den.
 Alltså fick alla tre full pott på dagens första viltspår! Vi är så otroligt stolta över dom alla tre!









Nu ligger dom alla tre helt slut här. Blir nog inget mer stim här idag =D

Inlägget skrevs: 2011-10-23 @ 17:58:33





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: