Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Cesar Millan Live på Hovet i stockholm...

Igår var vi på Cesar Millan - The Pack Tour På Hovet i Stockholm. Jag visste att det skulle vara bra, men så här bra kunde jag aldrig gissat! Han fångade mig direkt! Det kändes som om jag va den enda som satt och lyssnade och att det var för min skull han var där, han lyckades verkligen fylla hela Hovet! 
Cesar är en människa med humor och han bjuder verkligen på sig själv! Allt växlade hela tiden mellan humor och vad man kan kalla "allvar" när man fick se från hundens synvinkel kändes det verkligen som om man var där, hunden alltså, haha! Han visade även en mänsklig variant. Så tydligt det bara kan bli.

När vi stod i kön så såg vi hur vakterna plockade kameror ur väskorna på folk så vi gömde våran i Andreas byxfickor. Väl inne när vi hade hittat våran plats i den gigantiska arenan och fick upp kameran för att fota hur stort det var så va ju såklart minneskortet hemma - I DATORN! Jäkla skiit... Så därför får ni inga bilder se =( 

Hur som helst, det började med en kort film på stora filmdukar, om hans uppväxt, intervjuer från annhöriga och en del hundar. Och när Cesar väl kom ut så välkommnades han med megastora applåder! Trycket i Hovet höjdes till max! 

Imellanåt kom det in personer med sina hundar de behövde hjälp med, det va inga extremfall men med tanke på allt folk och det höga trycket det var där inne så förstår man ju det också.
-Jag kan också intyga att det är inte alls trix på film! Det är precis så som det ser ut.

Han avslutade första ronden med en hyllning till Daddy. Där brast det för mig. tårar rann, men jag lyckades hålla inne bölet ;)¨

Tycker alltid att det känns så självklart det han säger. Men igår var allt så mycket tydligare. 


Man kan ju kalla denna showen för en gigantisk föreläsning - den bästa föreläsningen jag vart på! Tycker du inte om Cesar? Även om du läst hans böcker? Gå på detta nästa gång! Du kommer garanterat inte ångra dig!
 Tvärtom, detta är det mest intressanta och roligaste jag har gjort. Kan helt klart rekomendera detta för alla!!

Inlägget skrevs: 2011-05-13 @ 19:36:22





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: