Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Embla i träning

Nu är det så här att jag har lite planer (äntligen) för de närmaste månaderna. Den 14 eller 21 April ska jag dra med mig Andreas och vi ska på ringträning med Embla. Om det är så att Andreas jobbar dom tiderna han gör nu (alltså inte helg) ska jag anmäla Embla till en Inoff som är den 1 Maj i Jönköping. Då är det han som blir chaufför.

Vi övar & övar & övar & tränar & övar. När jag går/pillar med mun och öron funkar det super bra, då bryr hon sig inte. Men så fort någon annan pillar på henne vill hon inte alls vara med. Va hos Madde innan och vi tränade jätte lite, det gick okej, men inte mer än så. Madde är ju inte okänd men tillräckligt för att få pilla henne i ansiktet. hon kröp ihop en liten stund men det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra.
 Andreas är också okej men inte heller mer än så. Gick en klicker kurs för några år sedan så jag har dammat av mina gammla kunskaper och testat det igen och det blir bättre med tden, det märker jag redan nu. Klicker är ett bra träningsalternativ. Tycker jag! 
Hon är så otroligt osäker i sig själv så jag tror att om man bygger upp hennes självförtroende så kommer vi komma frammåt, men än så länge ligger vi lågt. Vi tar det i hennes tempo, vi skyndar inte med nått. Hon är en mammagris, thats it!  ;)

När folk kommer fram när man är ute och börjar med sitt "Men Åhhh vilken söt liten hund, en sån liten har jag aldrig sett! Vad är det för ras?" Visst, förstår verkligen att man reagerar när man möter en sån liten, jag reagerar ju själv om jag ser en hund jag tycker är fin ute. Men Embla gillar det inte. Inte ens när barn kommer fram, då går hon undan. Börjar lukta på en gräsplätt eller kikar på något helt annat och där sitter människor på knä och pratar med bebisröst. Det är bra att hon inte är intresserad av folk vi möter. Varken jag eller Embla är så särsilt intresserade av att ha folk flåsandes i hälarna hela tiden när vi är ute och går. Men jag stannar gärna och svarar på frågor och pratar en stund med hundintresserade, det tycker jag är jätte roligt! Men acceptera gärna att min hund inte vill hälsa på alla. Vill hon hälsa så hälsar hon, annars låt henne vara. 

Tidigare idag tog vi en promenad men Madde & hennes Chihuahua Kingston. Då gick Embla och markerade efter kingston markeringar. Hon lyfte på benet och kissade över hans flera gånger. Första tanken som kom upp va det är löp på gång, men det är ju otroligt tidigt isåfall. Har aldrig sett eller hört om en tik som går och markerar och lyfter på benet på det sättet. Någon som vet varför hon kan göra så?

Embla är verkligen en speciell hund! Där jag är, är hon här hemma. Hon kommer alltid stå vid min sida och jag vid hennes. Vi har verkligen ett starkt band och jag tycker vi passar väldigt bra ihop. Därför ska vi när hon blivit äldre börja på Freestyle! =) 

  







Inlägget skrevs: 2011-03-29 @ 22:45:25

delina skrev:

hej frida :D jag vet inte varför hon markerar över men jag minns att tessi gjorde det efter lukas hela tiden. kan det vara så att dom vill ha dominans eller helt enkelt så kanske de e som du tror med löpningen. men tessi gjorde det ju hela tiden så de hade ju varit lustigt i så fall..



2011-03-31 @ 10:33:05
URL: http://delina89.blogg.se/

Frida skrev:

Hahaha, ja nått är det som står på. Dominans.. Ja så kan det ju vara, men hon har inte gjort så nu mer efter den gången.



2011-03-31 @ 17:03:18




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: