Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Tisdag

Än är det inte frid & fröjd hos familjen Kristiansson/Åberg. I Fredas ringde dom från dagis och sa att Leja hade feber. På kvällen steg febern till 40,1 grader och så har det vart sen dess. I lördags fick vi åka in till akuten pga av att vi inte fick ner hennes höga feber trots Alvedon, Ipren och kylande bad. Hon började feber yra och ville varken äta eller dricka. Vi fick ingen kontakt med henne och i mellanåt somnade hon ifrån oss. Vi åkte in och fick träffa en tjurtant (Som verkligen valt fel arbete!!) 4 timmar efter att vi kom in. dom ville ha kisseprov, sen han vi inte göra mer. Det kom in ett akutfall och vi var tvugna att lämna rummet. Satte oss ute vänterummet igen, med 4-5 st andra sjuka barn som sprang runt och stimmade och säkert smittade varandra också. efter ytterkligare en timme kom det in en ambulans och alla läkare var ju såklart tvugna ta det. Vi skulle få vänta ytterligare några timmar.

Vad är det för fel? Varför är det så? Det är ju klart att det blir så här eftersom vårdcentralerna är stängda på helgerna, folk har ju ingen annan stans att ta vägen lixom. Och att dessutom som läkare / sköterska betè sig så otrevligt som denna tjejen gjorde mot oss, blä för akuten på Ryhov!!

Idag mår hon ialf sådär, har 38,6 och jag hoppas det inte stiger mer. Ringde BVC igår och dom sa att det va för tidigt för att göra något. Stackars min lilla Leja.

När Andreas kommer hem ska han få stanna här hemma med Leja och jag ska ta med mig Hera ut i skogen denna gången. Och jag ska vara ute resten av dagen!




Trots hennes feber har hon endå leènde på läpparna!
-UNDERBARA UNGE! MAMMA ÄLSKAR DIG!

Inlägget skrevs: 2011-03-08 @ 08:33:17





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: