Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

24 April

Leja, jag och hundarna har haft en minisemester hos min mor och "Peppe" Det har vart jätte trevligt och hundarna är verkligen helt slut efter att ha njutit på landet ett dygn. Hera va mest sur för att Charlie (Mamma & Peters hund) inte ville sätta på henne. (Hon löper) Embla höll sig som vanligt intill mina fötter. När dom stora hundarna va nära visade hon minnsan vem som kunde vart störst.. ialf i huvvet ;)

Leja har ätit godis typ hela dagen och jag lovar! ALDRIG MER! Hon är värre än värst just nu. Från o med nu godis endast på lördagar!

-----------------------------------------------------------

Förstår man inte som hundägare hur varmt det blir i bilen ska man inte ha hund. Varje år dör många hundar i en överhettad bil.
En hund svettas inte som vi människor. Dom svettas genom tassar och mun.
Hunden hässjar (flåsar) för att avdunsta vätskan i kroppen, då sänks kroppstemperaturen. Sitter en hund i en bil som kommer upp mot 40 grader börjar hunder hyperventilera eller får andningsproblem, kramper blir medvetslös eller i vissa fall dör.
Det borde alla hundägare fatta! När jag och Andreas kom ner till affären efter att vi lämnat hundarna hemma.
Jag gick ur bilen och såg två hundar i baget och flåsa som två dårar. hämtade en vagn men höll koll på bilen tänkte att jag väntar högst en minut. Som tur va kom dom då, men dom hade ju inte direkt bråttom om man säger så... När vi hade handlat och kom ut hade en ny bil parkerat bredvid oss och ytterligare en stackars hund satt i bagaget och flåsade. Andreas gick in och sa till så dom skulle ropa upp i högtalarna och hålla koll på bilen, då vi var tvugna att åka direkt så vet jag inte hur länge den fick sitta kvar. Andreas började tjata att vi var tvugna att skynda oss. 

Ser du en hund som sitter i en bil som står mitt i solen, utan skugga, stanna om du kan och håll koll! Ser hunden ut att hyperventilera ring polisen och berätta vad du vet och ser, skaffa ett vittne och slå sönder rutan om du tycker att det är akut!

-------------------------------------------------------------------------

Andreas försöker just nu lägga Leja men det är inte det lättaste. Hon har vart så otroligt gnällig hela eftermiddagen. Vet inte vad som är fel. Iofs så tog det en evighet för mig igår med. Hon är en periodare den tösen.

När hon har somnat ska jag och bäjb avnjuta lite thaimat =)

Inlägget skrevs: 2011-04-24 @ 19:41:37





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: