Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

6 April

I morgon har jag prov i social omsorg. Kommer jag klara det? Njae... vet inte. Jag har läst de senaste dagarna men det är så otroligt mycket att dra in i huvudet så man blir trött snabbt. Jag har ganska lätt att blanda ihop vissa saker om det är för mycket att lära in.

Men sånt tråkigt vill jag inte skriva om!
Igår tränade vi Embla på bordet. Det gick ju jätte bra. Hon stod ganska stilla. Hon brydde sig inte så mycket om när Madde pillade i munnen, kände på muskler och mage, rumpan eller avansen.
Men jag har ett problem:
När hon står hänger svansen rakt ner.
Jag har testat att få upp den med hjälp av leksak o allt möjligt men svansen åker bara upp och hon springer lös. Annars, typ aldrig! What to do?



Den 12-13 Maj ska jag och Andreas åka och kolla på Ceasar Millan. Har alltid velat se honom jobba live. Det ska bli mycket spännande o se! Andreas överaskade mig igår med att ha bokat ett hotellrum. Vi ska verkligen passa på att njuta när vi väl kommer iväg. Vi är aldrig iväg så vi ska bara njuta av varandras sällskap! Hade ju tänkt att anmäla Embla till en utställning som är den 14 Maj i Mariestad tror jag det va? Men vi skippar den och njuter i stockholm istället.

Inlägget skrevs: 2011-04-06 @ 10:10:33

sara skrev:

Hej ! Det där med svansen kommer nog, det gjorde det på Tazza. Men det tog tid =) Men när du ställer henne så kan du själv hålla upp den för domaren i alla fall =) Kram



2011-04-06 @ 22:41:46
URL: http://wunderbaums.blogspot.com

Frida skrev:

Jaha, trodde inte man fick det! Då kanske det går bra endå =) Detta kommer ju bli första gången jag ställer. Man tycker att alla andra valpar man ser är så otroligt vältränade. Men jag försöker se detta som en övning. Vill inte stressa upp mig för mycket då kommer hon också bli nervig. Bara för att det går så bra när vi tränar så kommer det säkert gå åt skogen när vi väl står där. Men skit samma. Roligt endå att få testa =)



2011-04-07 @ 15:33:43

sara skrev:

Absolut ! huvudsaken är att man har roligt ! Och dessutom så är det bara en "liten" utställning, såpriserna betyder ingenting ändå. Domarna är ofta bara några "hundklubbs människor" Så du ska inte ta det så allvarligt ! ha bara roligt =) Ni ska se det som en träning dessutom,för det börjar inte på allvar förräns ni tävlar på dom stora utställningarna =) Kram



2011-04-07 @ 22:21:14
URL: http://wunderbaums.blogspot.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: