Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Filmtips!

Hade inget för mig igår kväll så fixade mig en film jag länge velat se. Andreas har inte velat se den så jag passade på igår när han jobbade kväll.

Hachiko! 

 


“Lasse Hallströms film Hachiko - En vän för livet är baserad på en sann japansk historia om en övergiven valp som tas om hand av en professor, i filmen spelad av Richard Gere. När akita-valpen Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin ägare vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men en dag får Hachiko vänta förgäves. Trots det väntar han troget på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord. Idag finns en bronsstaty rest till minnet av Hachiko vid Shibuya Station.” - hämtat från:
 http://www.headweb.com/sv/198867/hachiko-en-van-for-livet

-Jag satt här och bokstavligt talat grät! Filmen är mycket gripande och man vill bara krypa ner och krama sin hund och aldrig släppa taget. 

Trailer:











Den verkliga Hachiko:



Den verkliga Hachiko föddes i Japan 1923. När hans husse dr Eisaburo Ueno, dog i maj 1925 gick Hachiko till tågstationen nästan varje dag under 9 års tid, för att vänta på sin husse som brukade komma hem med tåget.





Se den om du inte redan gjort det!

Inlägget skrevs: 2010-10-24 @ 15:34:01





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: