Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Pixie!

Nu ska jag avslöja henne.
Den 27e November kommer det en ny stjärna hem till oss. Hon heter Pixie och är en Chihuahua. självklart renrasig med stamtavla.

Pixie är precis en sådan hund som vi har letat efter, det har inte varit lätt o hitta en Chihuahua som uppfyller kraven vi hade. Den ska givetvis ha en fin stamtavla och inga som hellst frågetecken bakåt i tiden, uppfödaren ska va av den seriösa sorten och valpen ska vara långhårig samt tik. Dessa kriterier var svårare att hitta än vi trodde... Men vi lyckades och det var den underbaraste lilla sötnosen man bara kan tänka sig! Hon var så tillgiven man bara kan hoppas på och allt det andra var perfekt, Föräldrarna va Patella ua stamtavlan bakåt va också patella ua, Pixie gick igenom vet besiktingen helt med ua. Mamman valpade utan kejsasnitt. 
hela tiden vi va där ville hon ligga i mitt knä och mysa. sprang iväg imellanåt och slogs med syskonen och morsan med.
Hon kommer självklart att ställas ut så mycket som möjligt så länge hon är rastypisk. 

Om ni undrar varför hennes namn bara är Pixie i stamtavlan så är det för att hon kommer ifrån en privatperson, ingen kennel. Vilket för mig känns som en lugnare miljö för en valp. Många av de kennlar vi vart i kontakt med har för det första tyckt det va konstigt att vi ville komma och hälsa på valpen, se mamman träffa uppfödaren m.m. de ville att vi skulle boka valpen med handpenning bara genom att sett bilder på datorn. Vissa kunde tillomed skicka hundarna med tåg/andra personer utan att ens träffa valpköparen. Det skrämmer mig jätte mycket. Stackars valpar!! Men klart finns det en hel del uppfödare innom Chihuahua aveln som är bra också, men vi valde Pixie och jag tror vi valde helt rätt!

När hon kommer till oss är hon van vid stora hundar, katter och barn. Hera är van vid små hundar då hon redan har en Chihuahua kompis + att valpar och kattungar är det mysigaste som finns tycker hon.
Pixie ska hämtas den 27 November!




Idag är inget roligt väder att gå ut till. Idag blir en inne dag med mina nära & kära. När Leja vaknar ska hon få ta ett varmt bad, sen ska vi bara mysa hela dagen lång <3 haha vad drömmer jag om igentligen? Leja... mysa? nääee... bara jävlas med mamma ;) hihi Underbara unge!!  

Inlägget skrevs: 2010-11-09 @ 11:07:18





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: