Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Dagen med stord D!

Min underbaring har vart på strande hela eftermiddagen och bara slappat på stranden. Jag är mätt på att sola nu då jag blir så otroligt rastlös så jag drack mest kaffe och tittade på Leja när hon badade.

Snacka om att hon är mesig min prinsessa. Hon klarade absolut inte av att gå i blot sand som va lite mjukt, hon ställde sig på ett ben och grinade illa. Fick hon lite sand på handen blev hon helt till sig och grinade illa igen. Läste Lejas Barn Horoskop.. Kolla här:

24.augusti – 23.september

De små Jungfrubarnen kommer till världen med skepticism och sunt förnuft. De tillhör jordtecknet, och har en stark känsla för praktiska uppgifter. Planeten Merkurius är deras planet, så de är mycket tänkande och analyserande. Jungfrun är kanske det mest tydliga och förnuftiga av alla stjärntecken. Perfektionism märks tidigt. Allt ska ha sin fasta plats, och de tycker inte om smuts på fingrarna. De framhäver inte sig själva, men de gör mycket bakom kulisserna och är det stjärntecken man alltid kan lita på.

Råd till föräldrar: Försök att inte kritisera jungfrubarnet, de är självkritiska nog som det är. Uppmuntra dem att göra saker med händerna, det är dem duktiga på

Barn födda i jungfruns tecken är mycket tidiga på att försöka härma ljud i sin omgivning. De är lugna och fridsamma, men försök inte ge dem mat som de inte tycker om. Jungfrubarn vet tidigt vad de vill ha.


Dessa barn blir lätt lärarens favorit tack vare deras ordningssinne och ärlighet. De söker även mycket kunskap och är därför frågvisa. De tycker inte om att andra vet bättre än vad de själva gör.

Källa: http://mammasidan.se/barnhoroskop/jungfrubarn


 


Inlägget skrevs: 2010-07-22 @ 21:54:59





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: