Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

12 Februari

Äntligen, ÄNTLIGEN är det sportlov! =) Känns så jäkla skönt. Nu får man en hel vecka med dom man älskar aldra mest, utan att behöva passa tider eller sitta på någon tråkig lektion.

Jag har gått på Naturdiet/ Nutrilett nu sen i onsdags (3dagar) Och jag har redan gått ner 2 kg, känns ju suveränt. Man blir mer taggad när man ser att något händer. Ska nog skapa en egen kategori för viktnergång så får ni som är intresserade läsa och se skillnaden om ni någon gång blir sugna att gå ner i vikt lite fortare. Men man måste tänka på om man äter sånt här att man inte börjar äta som en gris igen. pizza, massa godis, specielt undgå potatis, tis och pasta, självklart får man äta det ibland, men det är mycket kolhydrater i de, så kan du så låt bli! Men så tjock som jag är nu ska jag ALDRIG mera bli. Jag har ångest varje kväll jag står och borstar mina tänder och ser min mage som är lika stor som den va när jag va gravid. Jag mår dåligt. Jag känner mig inte sexig för Andreas vilket jag så gärna vill.

Det jag främst låter bli är socker, alltså det är GI jag går på och det är nog det enda som faktiskt blir det bästa resultatet med. Vi åt detta innan jag blev gravid och jag rasade i cm runt midja, mage och lår. byxor som jag inte ens fick upp över låren satt som en smäck efter bara 3 veckor. och då tränade jag inte heller, men det ska jag göra nu. Ialf ska jag gå minst en halvtimme varje dag, oavsett väder.




Efter många om och men så har Leja somnat nu. Hon har fått för sig att man inte ska sova på dagarna längre.. Hon kan sova en timme ca på dagen allt som allt, men det är för lite för henne, hon är som jag, kräver mer sömn än dom flesta hon blir så grinig och övertrött efter 17.00. då blir det att hon somnar för natten runt 18, med at vi väcker henne runt 20 för att lägga henne i sängen och mata henne.

Om Anna Anka hade sett mig nu hade hon tyckt att jag va en dålig mamma som ser ut som jag gör. Inte för att jag bryr mig om vad den idioten säger men endå. Vad tycker ni ska krävas för att vara en bra mamma? Regler? Rättvisa? kärlek? Ska man vara hård? eller låta barnen gör vad dom vill?

 

Inlägget skrevs: 2010-02-12 @ 18:46:05

Madde skrev:

För att vara en bra mamma tycker jag det krävs mkt kärlek, rättvisa och regler. Hård ska man vara om barnen gör fel och jag tycker absolut inte att de ska få göra som de själva vill (beror ju lite på vad saken gäller också såklart) :)



Ska vi gå en promenad imorgon kväll gumman? Du ska veta det att du är fin som du är nu också!



Puss och kram till världens bästa tjej<3



2010-02-12 @ 19:48:07




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: