Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Ceasar Millan!

Ska åka och kolla på Ceasar Millan den 12 Maj i Hovet.
Ska bli mycket intressant. Har delade åsikter om honom. Jag tycker han är super bra, så länge han inte använder stackel el liknande, vilket jag har sett på många av hans avsnitt. Därimot använder han det bara om ägarna till hunden han besöker själva har det. Har aldrig sett honom använda det på sina hundar han rehabiliterar in i sin egen flock.
Men därimot tycker jag inte att man ska behöva anlita en person som Millan bara för att berätta att hunden behöver komma ut och gå, motioneras och aktiveras. Har förstått att i USA har man bara hunden på bakgården.. ???

I övrigt tycker jag han har en bra syn på vad en hund är för något. Han har regler och gränser "eget utrymme,dvs sin zon" Vilket jag tror på. Och det spelar ingen roll om det är en Amsaff eller en chihuahua du har. Jag tror också på en ledarhund/rang i flocket, tror inte på "mamma,pappa,barn" -prylen som många snackar om.

För mig är träna "Sitt, hit, snälla kom så får du godis, sitt, om du är en snäll hund och hämtar pinnen där borta får du en till godis, ligg, stå osv osv......"  Menar nu inte att det är fel att träna, det gör jag med så klart, och det är jätte viktigt. Men nu är det inte just det Millan håller på med. Han sysslar med att få hunden tillbaka till sitt ursprungliga psyke,det som människan har förstört genom att förmänskliga hundarna.

Läs hans böcker! 



Inlägget skrevs: 2010-12-28 @ 10:43:46





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: