Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

30 November

Förlåt mig! Har inte skrivit på min blogg på åratal. Jag har bara inte orkat. Det har vart mycket nu det sissta.
Mycket som jag inte kan skriva här.

Hur som helst. Leja är snart 3 månader. Jag har slutat amma på heltid. Hon får nu bröstmjölksersättning 4 ggr om dagen och ammar resten av timmarna. alltså så får hon mat på morgonen kl 08.00 på dagen 12.00, 16.00 och 20.00 på kvällen. Hon är som en annan bebis nu. Innan kunde hon inte sova på dagen, hon va allt för orolig. Man fick stå hur länge som helst för att få henne sova. Det bästa va att gå ut en långpromenad för att få henne somna men när man kom in så vaknade hon och började direkt skrika igen.

Nu är det andra bullar! =) Hon kan sova mitt på dagen, efter 12-målet somnar hon oftast som en stock och ibland får man väcka henne vid 16.00 för att äta. Hon är som en helt annan bebis som sagt. Mycket gladare och mer harmonisk. Men tro inte att jag får amma mindre för det. Jag sitter endå ofta och ammar, endå rinner mjölken till bara mindre o mindre för var dag. Och JA , Jag äter och dricker som man ska. Nu hinner jag ju dessutom vila på dagen också så jag själv är mycket piggare och gladare.

Snart är det jul! Min favorit högtid på hela året!! Vi har adventpyntat här hemma och det är myspys på kvällarna. Längtar tills granen kommer upp och man sitter och äter julmat till bingolotto kvällen innan julafton! <3 det är lycka! Kärlek är också att detta året har vi våran Leja också. Då blir allt plötsligt så mycket mysigare!! det är kärlek <3



Idag ska vi kanske åka till plantagen och se om vi hittar något julkul =)
Hoppas ni får en trelig dag!
puss & kram
/F

Inlägget skrevs: 2009-11-30 @ 09:39:14

jeanette skrev:

Hallå. Allt verkar bra såg jag, härligt=) Va söt hon är Leja, verkligen. Ska ni döpa henne? Kram



2009-11-30 @ 18:33:07

Frida skrev:

Tack! Nej det har vi bestämt att inte göra. vi ska ha ett litet namnkalas istället. Ingen av oss är i kristen tro så vi har beslutat att Leja får ta det beslutet själv sen istället. Hur är det med er då? allt går bra? =) dom växer våra små bebisar. kram



2009-12-01 @ 14:00:41




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: