Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

23 + 0 idag! =)

Bebisen

Den här veckan är din bebis c:a 21,5 cm lång från huvud till stjärt och väger omkring 540 gram.

Ansiktet är i stort sett färdigbildat. Ögonen sitter på sin plats även om ögonlocken fortfarande är slutna. Öronen har också de funnit sin slutliga placering och sitter nu där de kommer att sitta vid förlossninen.


Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. De flesta dragen ser nu ut som de kommer att göra när din bebis föds. Eftersom den blir allt rundare så finns det allt mindre plats i livmodern att göra kullerbyttor och piruetter.

Bebisen övar sin andning genom att andas in upp till en liter fostervatten per dag i de mognande lungorna.

Du

Din livmoder kan du enkelt känna 4-5 cm ovanför din navel. Eftersom din växande livmoder trycker allt mer på buken så kan du få bristningar i huden på magen. Din ökande vikt kan också fresta på din kropp vid det här laget, något som ger sig till känna genom ryggvärk, problem med blåsan, värkande fötter och utmattning medan du utför dina dagliga rutiner.

Ökande blodflöde i slemhinnor och ökande blodtryck kan också göra att du upplever rinnande näsa och oftare får näsblod.


Jag känner mig helt ok. är ständigt sugen på sött! schoklad eller cola suget gör mig knäpp ibland!
Ryggen/mage är som vanligt .

I morgon ska vi på föräldrarutbildning! undrar hur många fler det är här som ska ha i Sep.. ? kanske bara är vi?! haha!
Lite nervös är jag.. eller kasnke mer spänd för vad som ska hända och vad vi ska göra och prata om, jag är inte den personen som "gillar" att ha tal för folk direkt, men de kan ja inte tänka mig man ska behöva ha heller! haha!

Vi har funderat lite smått på att göra UL / 4D ? någon av er som gjort de? är det värt pengarna? eller ska man lägga dom pengarna på bebissaker istället kanske? vore kanske klokare. Det ser ju så sjukt coolt ut att få se sin bebis så väl, måste ju vara en grym upplevelse alltså! hmm vi får fundera lite på det.

Nu ska jag gå ut med hunden, sen duscha sen trimma gräsmattan här ute på baksidan, resten av dagen ska ja sola och äta! =) bara nuta alltså ;)
Ha en kanon söndag!!

KRAM
/F

Inlägget skrevs: 2009-05-17 @ 10:26:39





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: