Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

V 14+ 3

Japp inne i vecka 15 nu! :D


Kopierat fr barnTotal.se:

Gravid vecka 15

PDF Skriv ut E-post
 

I magen:

Huden är så tunn och genomskinlig att blodkärlen under syns. Håret fortsätter att växa och om bebisen kommer att få mörkt hår så börjar hårsäckarna att producera hårpigment. Fostrets öron är nästan på rätt plats men de sitter fortfarande lite lågt.

Fostret börjar lagra kalcium för att ben och märg i skelettet ska fortsätta att utvecklas. Muskler utvecklas och fostret kan knyta nävarna. Fostrets hicka kan kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter. 

 vikt.JPG langd.JPG

 70 gram

 12,5 cm


Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).


Mamma:

Eftersom fostret lagras kalcium under den här perioden kan du bli sugen på mjölk. Ditt hjärta har växt och ökat kapaciteten med 20 procent för att klara av att förse fostret med syre. Kapaciteten kommer gradvis att öka under resten av graviditeten. Den totala kapacitetsökningen kommer att ligga på 30 - 50 procent i slutet av graviditeten.

Du kan känna humörsvängningar - humöret åker berg- och dalbana. Du kan också bli tankspridd. Många gravida blir svartsjuka och drömmer starka livliga drömmar.

Se till att du använder lössittande kläder.

Inlägget skrevs: 2009-03-11 @ 14:49:59





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: