Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

30/3

Den 30 Mars idag.. bara en dag kvar på denna månaden, går det fort?
Den helgen som varit har vart så underbar! Har fått vara med älskling hela lördagen och söndagen, underbart att få vara i din närhet! dessutom har han börjat sin första dag på nya jobbet idag! är så glad för hans skull och att han får säkra pengar varje månad, vilket han inte fått sen jul.

Tycker att det är sjukt att det ska få gå till så här, vad är det för A-Kassa lixom? har man betalat in som man ska för att sen få pengarna tillbaks när det behövs ska man inte få det då? NEJ! då måste man gå och vänta i flera månader.. Andreas jobbade sista dagen på Lumi innan jul precis och har inte fått sina A-kassa pengar än... dom är beräknade att betalas ut i April... =S vad tycker ni? ska det få gå till så i vårat land?
Personligen tycker jag att detta är ett viktigt ämne... tänk folk som går kanske med 3 ungar (spelar igentligen ingen roll antalet barn..) men endå och inte får pengar? En hyra ska betalas, barnen ska ha mat, övriga räkningar måste dessutom betalas för att de inte ska hamna på inkasso, eller ennu värre kronofogden, vilket det gör om man inte betalar i tid.
Nej, där tycker jag vi har ett problem.. men då vet man ju det ialf, så är man smart så byter man A-kassa om man kan.

klockan är snart 16.00 och älskling borde ju snart komma hem, vi vet inte när han får sluta, va tydligen mycket att göra, men snart kommer han hem då ska han få vila och äta! =))

BEBIS! :

När jag satt på jobbet i fredags och läste en tidning kände jag två st plötsliga dunkar i magen, det va inte gasbubblor, inte en liten fisk som simmade utan riktiga rörelser mot livmoderväggen, synd bara att inte Andreas eller någon som man känner vill berätta sånt för fanns där,  ibland kan jag känna det om jag sitter eller ligger på ett visst sätt, övriga rörelser som bubblor eller smårörelser känner jag bara om jag konsentrerar mig på att känna eller om jag ligger på rygg och smeker magen fram o tillbaka, då är det precis som om bebiser stör sig och vänder på sig för att slippa bli störd =) men de kan liten glömma! ;P
UL närmar sig med sormsteg! bara 8 dagar kvar dit nu! åååhh vad spännande det ska blii!!
<andreas är nästan säker på att vi ka få tvillingar haha! vi har båda släktingar som är eller har tvilling, så visst är det en stor risk att få det.
Om vi skulle ligga där och hon säger att hon ser två hjärtan vet ja inte hur ja kommer reagera... kommer bli schockad o ärligt talat lite orolig, samtidigt om ja bara får vänja mig vid tanken vet ja att jag skulle älska den tanken med. har inget val! ;P 

Nu ska jag ta disken och dammsuga lite innan Andreas kommer hem.

/F

 

Inlägget skrevs: 2009-03-30 @ 16:02:20





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: