Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Kinesiska testet.


Kopierat fr Blimamma.se:

Enligt legenden begravdes den Kinesiska kalendern för att bestämma könet hos ofödda i en kunglig grav för mer än 700 år sedan. Sedan den nyligen återupptäcktes har den använts för att förutsäga könet hos foster med ledning av moderns ålder och månaden i vilken befruktning skedde.


För att bestämma könet på din bebis, leta helt enkelt upp raden för din ålder vid tidpunkten för befruktningen i tabellen nedan, och leta sedan upp på kolonnen för den månad då befruktningen skedde. I rutan där raden och kolonnen korsar varandrar hittar du könet på din bebis, "F" för flicka och "P" för pojke!

Även om det sägs att den stämmer i 90% av fallen så bör du hålla i minnet att det är inte en helt seriös metod. Eller...?

Du kan också prova Bli Mammas andra test för att bestämma könet på bebisen som bygger på andra populära sägner och myter. Gå till testet Pojke eller flicka.

Förutsäg din bebis kön med kinesisk kalender - pojke eller flicka
Jag va 20 år och befruktingen skedde i Dec.


Enligt detta kinesiska testet ska vi på en pojke.. kollat runt med tjejerna på forumet och för dom som testat detta har det alltid stämmt =)
Gjorde ytterligare ett test på en annan sida & även där skulle vi få en pojke.

Inlägget skrevs: 2009-03-31 @ 10:17:07





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: