Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Blandraser på blocket....

Satt och kollade lite på blocket för skojs skull, finns mer hundskojare än jag trodde.. dessutom när vi närmar oss våren så dyker det upp bara fler & fler... vad fan tänker folk med?

Folk avlar hur som helst, tjuvparningar hit o dit... inte önskade osv, men det är alla valpar som föds, finns nämligen abortsoruta till hund också...
En del blandraser är heeelt fucking olika raser!!! som denna : Rottis/Golden/Dalmatiner!!!???!?!?!?!?! 
Rottis: Bruks/vakt hund - Golden: familje/apporteringshund osv. Dalmatiner: drivande hund- spår hundar, dessa tre raser är tre HELT olika raser., denna människan har tydligen fler kullar fr sin hund.. 
 
Har sett valpar som vart på blocket som va Amstaff/Pappillon/Pudel eller Amstaff/chines Crested och många fler. vart fan ska hund världen ta vägen? håller ni på med? är ni så jävla pengarkåta så ni går och parar hur som helst?!

ursäkta mig.. men jag blev bara irreterad, tycker sjukt synd om alla balndraser som omplaseras överallt för att "uppfödaren" inte tog sitt ansvar eller valpköpare som plötsligt upptäcker vilken styrka den lilla sötingen fick. sen skyller dom på allergi eller ändrade familjeförhållanden.... dåligt!

Inlägget skrevs: 2009-03-23 @ 10:47:25





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: