Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Ny dag, nya tag!

Jahop.. vaknade som vanligt när Andreas klev upp innan 5 nån gång... sen ligger man där och inte kan somna om, vänder på sig och suckar. somnade om runt 7 och sov till 11, men nu är jag pigg och glad! ska börja lite smått ute i landet innan Andreas kommer hem med den nya jorden.
   Har funderat på vad sjuton man ska ha för växter här ute sen? det är ett svårt val, finns ju så många att välja på! Andreas har valt att plantera Vindruvsbuske på baksidan sen, haha, gött med vindruvor på baksidan! ;) jag som dessutom är galen i de med!

Innan jag satte mig här gick jag en runda och koppeltränade min hund, det gick hur bra som helst! hon kan ju om hon vill.. eller hon kan om jag vill.. jag har vart lite slapp med just koppelträningen, har mest bara tränat lydnad på bana, på banan är hon som en heeelt annan hund, känner mig sjukt stolt med henne där! 
När jag gick på lydnads kurs fick vi hoppa upp masa steg och göra mycket svårare saker än resterande i gruppen, men när vi kommer utanför banan i t ex skogen eller på byn så är hon rätt jobbig, men nu ska jag verkligen vara stenhård och koppelträna henne varje dag! inte bara för hennes och min skull utan för att hon dessutom ska kunna gå med mig med barnvagn sen.. är ju ett + för oss alla tre!

När jag vaknade idag läste jag ett sms från Andreas.. han skrev att han passerat en brinnande lastbil på vägen till jobbet, den hade nog itne krockat sa han, den va tydligen överbelastad.. hoppas det inte va peter bara.. :S Men hur som helst så verkade det som ingen blev skadad ialf, men rätt coolt då ju! ;)

När nu ska jag ta tag i mig själv, annars blir jag sittandes här längre än vad jag får!

Tjaaao rå!

 /F

Inlägget skrevs: 2009-04-20 @ 11:59:16





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: