Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Emblas "förstoppning"

Fick åka in till vetetinären med Embla igår. Hon matvägrade sen söndas kväll. Hon försökte bajsa men det kom inget, hon drog rumpan i marken hela tiden och pep, trodde hon hade fått förstoppning eller att hon hade fått i sig nått som hade satt sig. Ringde in för de torkar ju ut så snabbt när dom är så små, jag ville åka in för att dom skulle känna på henne. Dom tyckte absolut att vi skulle komma in med henne direkt.

När vi kom in kände dom på analsäckarna, dom va lite för stora så hon tömde dom. Det tyckte hon inte om! Hon va lite töntig, pep rätt mycket och så fort hon var klart hoppade hon upp i min famn och tryckte sig så tätt intill hon bara kunde. Sedan ville dom ta röntkenbilder, tog först 3 st sen visade det sig att de inte va tydliga nog så vi fick böka med henne ytterligare en gång. Stackarn skakade jätte mycket av rädsla. Så fort vetrinären släppte henne sprang hon rakt upp till mig och klamrade sig fast så hårt hon bara kunde.

Fick vänta i 10-15 minuter på svar från bilderna. de visade ingenting. Då skulle dom ta blodprov. 2 långa rör skulle dom ta från min lilla lilla gumma. Det va det läskigaste av allt tyckte hon. (Tyckte jag med för den delen) När dom väl hade fått in nålen och hunnit ta ett rör sprattlade hon till så dom tappade nålen på golvet. Dom tog upp den, bytte nål och tänkte köra in nålen i samma hål igen. (Vilket dom gjorde 2-3 ggr) Fick säga ifrån och be dom ta i andra benet istället. Först sa dom att det skulle bli mycket bökigare för att hon inte va så lätt att ha o göra med, till slut så gjorde dom det endå. Båda frambenen va helt röda av blod och bröstet var blodigt o usch! Jag blev jätte skakis och helt yr i huvudet. Allt blir värre för att hon är så liten ju.

Hur som helst, blodprovet visade bara bra värden förutom lågt blodsocker vilket kanske inte va så konstigt etersom hon inte hade ätit något på dryga dygnet.

Idag har hon ätit, kanske inte lika mycket som hon brukar, bajsat har hon gjort en gång bara. Annars är hon lika pigg som vanligt. Just nu håller hon på att misshandlar Hera.

Kärlek är bara en enda oro!

Inlägget skrevs: 2011-03-01 @ 19:23:08

Jennie ♥ skrev:

trevlig helg ♥



2011-03-04 @ 17:31:43
URL: http://jennsiii.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: