Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

30 November

Nu har Pix vart hos oss i 3 dagar och hon är verkligen jätte duktig. Hera är jätte snäll precis som vi trodde. Men därimot blir hon lite sur ibland när Pixie kommer nära Hera när hon ligger och sover i sin bädd - med rätta. När Hera ligger i sin bädd ska hon få vara ifred, även ifrån Leja. Samma gäller Pixie.

En del som frågat hur det funkar med Hera när man skaffar en sådan liten hund, är väll för att hon är de raser hon är antar jag. Men Hera är lugn med barn och små djur. När hon leker med barn och små djur lägger hon sig oftast ner eller så är hon sjukt försiktig, speciellt när barn ger henne godis. Det är vi som ledare att markera vad som är rätt och fel - Det handlar om hur vi som "flockledare" betèr oss.

Hera har redan som liten fått leka med små hundar och tillomed kattungar. Det gör att hon är van också. Har du en hund som är eller kommer bli stor? -varför inte låta den leka med små hundar? Har du en liten hund? -varför inte låta den leka med stora hundar? Tycker bara det är allmänt töntigt och en dum bortfarklaring att inte låta sin lilla papillon, pudel, Chihuahua eller vad det nu är man har, leka med olika sorters hundar... Lär din hund från början att leka med många olika hundar så kommer det gå bra - Men det är du som "Flockledare" som har ansvar, ha koll och pli på din hund så går det bra. Vi är hårda men rättvisa - jag vill att min hund ska funkar i dagens samhälle. Det tror jag du också vill.








Inlägget skrevs: 2010-11-30 @ 19:34:32





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: