Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

24 Mars

Idag i skolan har jag haft Keramik.. 3 gången sedan i Januari =/ har haft otur på onsdagar och missat lite för mycket. Idag kom jag igång igen och jag ska nu visa vad jag håller på med.. inte de vackraste verken men jag måste erkänna att jag är ganska nöjd med tanke på att det är jag som gjort dom här sakerna, tänk på det! =)

Först har jag gjort en krona till Leja, Man kan ha värmeljus eller smycken i den. Den är inte färgad än, den ska doppas i vit glasyr bara.


Och så håller jag på att göra lite rosor som ska glaseras i vitt och sedan placeras på våran svarta hylla i tv rummet. Första gången jag gör en ros, med hård lera dessutom! Den till vänster (den stora har jag gjort) Den lilla gjorde läraren och jag fick den =) hihi



Jag kan tänka mig att man gör likadant med marsipan?! så nu kan jag göra marsipanrosor också! =) ska nog göra egen tårta till Lejas 1 års kalas sen. Kommer dock inte bli finare än min systers marsipan figurer/rosor, för hon är grym!



I morgon ska Leja på 6 månaders koll hos läkare. Gillar inte att se det. Dom drar, sliter och trycker i armar och ben så jag blir helt svettig! =/ När hon skulle göra sin första läkarkoll på BB va det en kille som kollade henne, han hade med sig en praktikant. När han skulle kolla höftbenen tryckte han ner benen så hårt att jag trodde dom skulle gå av!

Nej, nu ska jag bada Leja.

Inlägget skrevs: 2010-03-24 @ 17:58:07





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: