Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

DENVER

Nu har Denver bott här hos oss i snart en månad om någon vecka. Han anpassar sig jätte bra! Han funkar kanon med de andra hundarna och bara "markerat" här inne några enstaka gånger och nästan alla gången har jag kommit på honom. När han ser att jag ser kryper han ihop som en boll och piper bara man snuddar honom. Han vet att han gör fel.
 Han är en klumpig och otroligt valpig herre som kan steppdansa av glädje så fort man tittar på honom. Han har så mycket energi och glädje i sin lilla kropp. Han är i mittenstorlek av Embla och Hera så han har lika kul med dom båda.

När vi tränar är han så himla uppmärksam på mig hela tiden! Svansföringen är helt otrolig! Den viftar hela tiden. Man ser att han älskar att lära sig nya saker. Det lyser i ögonen och man ser stoltheten när han gör rätt och får sin belöning! Om man lägger ner mycket tid på honom skulle man nog kunna gå långt.
Han är otroligt rolig att jobba med!
Denver är verkligen en mamma gris och jag ska erkänna att det är ibland lite jobbigt att hela tiden ha honom flåsandes i ansiktet haha! När jag inte är hemma springer han upp och ylar, är jag i en annan del av lägenheten där han inte kommer in, ylar han. Trots att Andreas och Leja är med honom. Andreas försöker aktivera och leka med honom och få honom att tänka på annat. Men det är inte lätt att få en sån här liten mamma-gris på andra tankar.

Vi är så glada att vi får ha honom här hos oss för han ger oss många skratt med sina kines-ryck och sin superhärliga personlighet! Klumpfot är vad han är! ;)



Inlägget skrevs: 2011-09-20 @ 11:56:32





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: