Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

I Drömmarnas Trädgård

Innan jag fick barn tyckte jag att Drömmarnas trädgård va ett skämt... funderade på vad dom som gjort programmet tänkte på igenltigen. Men det är mycket roliga ljud och ja, idag tycker jag att programmet är endå gulligt! Min och Lejas favorit är såklart Iggle Piggle =) Andreas tycker nog Uppsy Daisy är sötast ;) Det tycker jag med.

Leja älskar det prpgrammet och blir helt till sig av lycka när det börjar. Ska köpa på oss några filmer av drömmarnas trädgård i veckan. Då blir lillan glad!



När vi va i Ullared hittade vi en leksak som va perfekt för Leja. Det är en liten robot av Iggle Piggle med samma röst som i programmet, han pratar, sjunger och leker lekar. Man ska t ex gömma och dansa med hans filt och den känner av om filten sitter i hans hand eller inte. Vi betalade 75:- för den. Har sett den i vissa leksaksaffärer och där har priset legat mellan 500-900 kr. Vilket kap vi gjorde! =)

Leja har lite svårt att sätta fast filten på hans hand men det räcker att hon lägger filten på handen så känner han av det och spelar en melodi som betyder att hon gjort rätt. Om inte filten ligger i hans hand och man trycker på knappen så frågar han efter filten och vill att man ska ge honom den, när man gjort det börjar han dansa och spela en melodi =)



Kan rekomendera denna söta leksak till er som har barn 1-5 år. Kolla efter honom på Ullared!

Inlägget skrevs: 2010-09-26 @ 10:57:20





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: