Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Den kommande veckan

Sitter just nu och dricker en kopp kaffe. Har vart en lugn och skön morgon.

Jag och Andreas vaknade vid 09.20, trodde inte klockan va så mycket eftersom Leja fortfarande som som en liten gris. Tittade lite snabbt på klockan och gick upp ganska snabbt. Tittade till Leja och prade lite med henne. När hon väl hade vaknat gick vi ner och hon fick springa av sig lite i gåstolen. Frukost efter det, och nu sover hon igen.

Denna veckan kan inte bli annat än bra för oss i familjen Kristiansson/ Åberg. Vi börgar med tisdagen. Då ska vi hämta våran nya vän. En skäggagam på 1 år, alldeles lagom då dom inte kräver lika mycket mat som en mindre. Dom som har honom nu kunde inte se könet så det återstår att se. H*n ska inte gå i avel utan ska bara njuta av livet och ta dagarna som dom kommer. Vi fick med ett terrarie med, men det är på tok för litet, så vi ska så länge byta agamens terrarie mot Nova och Bellas eftersom deras är större. Sen ska vi köpa ett större längre fram. Finns alltid fynd lite här o var. Har man turen med sig så ;)

På torsdag ska Leja till BVC. Ska bli jätte spännande att se vad hon väger nu. Antagligen över 8 kg. Lejas framsteg är just nu att hon krålar på golvet, fort går det och man måste ha ögon överallt på kroppen för att hinna med ibland. Hon kan vinka och sjunga "dada da da dadada" hihi. Hennes hår är så långt nu så måste snart klippa luggen på henne, -den stör, tycker hon.

På fredag ska jag antagligen gå ut för första gången! Ska till sägernas, kommer lite band från dansbandskampen och spelar. Hoppas det är lite folk som ska dit nu när jag äntligen ska få komma ut och ha lite roligt, känner att jag behöver komma bort en kväll för att hitta på något som är kul. Har inte gjort något, har inte vart uanför Mullsjö/Jönköping på över 1 år nu.  (på fredag ska jag ialf på komma till sandhem ;)

Men därimot på Lördag ska vi åka till Göteborg med Leja. Ska gå på Universeum. Har vart där en gång innan, men minns inte så mycket. Vi ska kolla på hajar, ödlor, ormar, krokodiler, fåglar allt du kan tänka dig. Det kommer Leja gilla. "mest jag om ja ska va ärlig"

På Söndag ka Andreas iväg och fiska igen så då blir det jag och Leja som får hitta på något... inte alltid så lätt med tanke på att jag inte har körkort.. finns ju inte allt för mycket att hitta på i Mulljsö lixom.. =/ Får väll se vad som händer. Alltid mysigt att va med Leja så det ska nog gå Greit!


Inlägget skrevs: 2010-05-23 @ 12:48:55





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: