Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Blocket

Blocket... Är så otroligt sorglig annons sida. Ialf när det gäller djur.
Sätt dig och kika igenom några sidor på blocket så lovar jag att du kommer finna minst 3-4 annonser där djuren bor alldeles för litet eller är vanvårdarde. Såg t ex flera ormar och ödlor som bor i alldeles för små terrarier, fåglar som bor i burar där dom inte ens kan flyga. Jag såg en Amstaff valp som såldes för 3 000 Kr. Stackarn hade dåligt kuperade öron. Inte en millimeter som va rak och alldeles för mycket kuperat... Tror inte man säljer en hund som är importerad för den summan, vilket den måste vara om den är kuperad. Det är olagligt i sverige att kupera hundarnas öron. Jag kan tänka mig att det är några snorungar som köpte sig en penisförlängare och kuperade stackars valpens öron själva. Hunden blev jobbig och då säljs den på blocket.

Det händer för ofta. Inte konstigt att kamphundar har sina rykten.

Våran kamphund är lite udda hon.... men på ett bra sätt ;)

En annons jag såg för länge sedan stod det typ " säljer min leguan pga av flytt. Kravet jag har är att han ska gå lös i lägenheten för att ett terrarie är för litet för denna arten"

Okunskap är vad jag säger... !!! Så länge han inte har en luftfuktighet på ca 60% och UV lampor i taket, värmeplats osv i sin lägenhet rekomenderar ju jag ett terrarie! Sen om han tar ut sin ödla då o då är ju en sak, men grön leguan kräver ett sort terrarium, har du inte tillgång till det är inte leguan något för dig. 

Skaffa inte djur om ni inte vet hur man tar hand om dom. Köp aldrig djur i djuraffärer, tänk på vart djuren kommer ifrån och hur dom tas om hand, hur deras mammor/pappor tas om han osv. Ta kontakt med uppfödare istället.

Det är en jäkla djurindustri där ute som jag inte tänker sponsra. 

Ni får ursäkta mig, men blev riktigt på dåligt humör när jag sitter och läser en massa skit på alla forum jag är inne på =/

Djuren och naturen är det coolaste vi har. Naturen funkar precis som den ska. Allt funkar, allt flyter på! Så länge inte människan lägger sig i och förstör allt. Tyvärr så har människan kommit så pass långt redan... =(

Inlägget skrevs: 2010-05-07 @ 15:28:53





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: