Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Ur Expressen

Hur dumma är folk!? Spelar ingen roll hur ofta det nämns i media, av poliser andra människor, veterinärer på utställningar .. ja överallt Trodde ALLA visste hur farligt det är att lämna sin hund i bilen!

Tydligen inte...

En familj skulle in på en nöjespark och idioterna lämnar sin stackars hund i bilen i 4 timmar! När dom kom tillbaka va såklart hunden död. Jag blir så förbannad att jag kokar innombords. Stackars liten krake! En bil hettas upp otroligt fort. Spelar ingen roll vart man är, får man inte ta med hunden in på nöjesparker så lämnar man ju hunden hemma såklart. Nu har jag snokat igenom detta och man får ta med hunden in i denna parken, varför fick inte stackarn följa med då?

SJUKA MÄNNISKOR!  Hoppas ni som ser en hund i en bil en varm dag ringer polisen och krossar rutan på bilen innan det är för sent.

Ur Expressen:

Hund dog i het bil
Familjen lämnade sin hund i bilen när de skulle gå på en nöjespark.
När de var tillbaka var hunden död.
- De hade öppnat en bakruta, men det räcker absolut inte, säger Ulrika Wahlberg, vakthavande polisbefäl i Luleå, till Norrbottens-Kurirens nätupplaga.

Varje sommar får polisen larm om hundar som avlidit efter att ha suttit instängda i varma fordon.
Nu har det hänt igen, rapporterar Norrbottens-Kuriren.
En familj var på en semesterresa i Boden. I går lördag besökte familjen Western Farm – en nöjespark med vilda västerntema – i staden.
Bakrutan öppen

Med på resan var familjens hund, men den fick inte följa med. I stället lämnades hunden i bilen. I bakruta lämnades öppen så att det inte skulle bli för varmt för hunden, men det räckte inte.
När familjen kom tillbaka till bilen efter fyra timmar var hunden död.
Misstänkt djurplågeri

Familjemedlemmarna chockades och fick hjälp att kontakta en veterinär.
De misstänks nu för djurplågeri.
– De hade öppnat en bakruta, men det räcker absolut inte, säger Ulrika Wahlberg, vakthavande polisbefäl i Luleå, till Norrbottens-Kuriren på nätet och fortsätter:
- Det blir så varmt så fort i en bil.
 
 

Inlägget skrevs: 2010-07-04 @ 20:25:05





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: