Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Årets skämt!! ;P

Alltså vart är hundvärlden på väg?


Vet ni alla att en ny ras har kommit till sverige!!!? Rasen heter Afrikansk Pitbull Terrier! =D den är avlad för att jaga lejon..


Det finns inget som heter Afrikansk pitbull... det finns linjer som t ex på en rottweiler som har en tysk linje men det betyder inte att den rottweilern är en Tysk Rottweiler alltså ingen egen ras!

Finns en tjej här ute i världen som säger sig vara mycket kunnig på rasen Pitbull Terrier (inte bara Amerikansk PBT för det finns ju två olika PBT!!) ;) Hon har kompisar som är 100% kunniga också och dom säger att hon har en Syd-Afrikansk PBT, hon kanske har en PBT som är importerad från Afrika det vet man ju inte.. det kan säkert stämma, men lilla gumman din hund är inte en ovanlig tuff lejonjägare! du går bara runt med bastard... antaglligen en shitbull.
Om ja importerar en Schäfer från polen t ex går ju inte jag runt med en Polsk Schäfer!? Antagligen går jag bara runt med min Schäfer som jag importerat från polen, dessutom om man importerar så brukar man ha papper på vad det är för hund man importerar..
Finns endast en ras och den reggas i ADBA eller BFCK. Rasen heter American Pitbull Terrier. Ofta förkortad APBT. Inget annat!

Men visst min hund är en Babian-staffe för hon gillar att klättra i träd!! därför är hon skriver på AGRIA som Babian-staffe eller varför inte skriva att hon är pitbull också, när jag endå håller på kan ja skriva att hon är syd-Afrikansk?! då kanske folk blir mer imponerade ;) allt som är ovanligt är lockande! sen kan jag para henne och sälja valparna för 10 000:- st!
WOW! ja e så gott som rik, snacka om att jag tjänade på detta genom att bara åka till halmstad för att köpa mig en blandras för 6 000.- vilket kap! ska nog köpa till mig några fler så kan vi köpa hus nästa år!
sluta avla på era blandraser och skaffa er vettig information om vad ni har i kopplet istället!
Jag har själv en blandras, o jag kan säga att jag ska ALDRIG skaffa en igen, jag älskar Hera, hon betyder mycket för mig.
Hon är som sagt en blandras som vet vad hon vill och det krävs ibland svett o tårar för att lyckas.
Jag har heller inte tänkt avla vidare på henne av den anledningen att hon är en blandras, så enkelt är det!


lejon



 

/F




 

Inlägget skrevs: 2009-06-10 @ 13:12:59

Louise skrev:

Jag har en pitbullbäverko! Han tycker ju om pinnar och äter gräs ;)

Äääääsch, människan får väl vara korkad :)



2009-06-12 @ 19:14:35
URL: http://forbiddenrage.bloggspace.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: