Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

17 Juni

Idag är sista tråkdagen innan midsommar! Andreas är ledg i helgen så jag hoppas på en bra helg nu! framförallt att et blir fint väder så man kan vara ute.

Nu börjar jag verkligen börja känna mig stor och tung! har gått up ca 7 kg nu sen jag blev gravid, känns som typ 20 kg har ökat.. dessutom allt på magen =/ känns när man ska vända på sig i sängen t ex. Känns som om hela sängen ska braka sönder. Det vore ju tråkigt isåfall. Men så illa är det inte i verkligheten och det vet jag med.
Idag har bebisen legat med huvudet upp och benen ner, det betyder att jag har fått ena riktiga smällar neråt urinröret, det gör ju förbaskat ont! tycker det gör ondare än att bli sparkad på revbenet, dom sparkarna har ja iofs inte känt så mycket av, men endå.
Man ser nu inte bara bebisens rörelser i sparkar, utan nu även lugna rörelser som när h*n vänder på sig. En fot kan dra sig fram o tillbaka förbi naveln fr vänster till höger eller tvärt om beroende på hur h*n ligger. Jag kan ligga i flera timmar och bara stirra på magen hur den gör sina konstiga alien rörelser ;) ibland ser man så väl att jag nästan får lite smått panik för det ser så läskigt ut.

Vad ska ni göra på midsommar då?
Vi ska nog åka ut till Lovsjön och hälsa på min kära mamma o hennes Peter.

Nu slutar Andreas så jag ska kollaom vi kan åka ut med hunden till sjön när han kommer hem.

Ha en bra kväll!
/F

Inlägget skrevs: 2009-06-17 @ 19:20:42





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: