Om mig

Mitt namn är Frida, född 88 och bor i Mullsjö tillsammans med min sambo, Andreas. Tillsammans har vi fått en underbar dotter! -Leja. Leja föddes 15 Sep -09. Hon är allt vi önskat oss! Hon betyder allt för oss. Med oss bor också Hunden Hera (AMSTAFF/AMBULLDOG) Och huskatten Sessa. =) Med min blogg vill jag skriva om våran dotters utveckling och hur vardagen som föräldrar kan vara.

Senaste

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Blogglista

Blogglista.se Klicka gärna på knappen för att få min blogg i topp!

Blogglista.se

Rasförbud?

Det diskuteras hej vilt på "kamphundarnas" forum numera ang rasförbud.

Mathias Sundin (FP) är aktiv i detta ämnet nu... lägger upp lite länkar o annat så får ni läsa själva.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article5611934.ab

Här kan du gå in och göra din röst hörd.  Men bara om du inte tycker att förbud ska göras ;)
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5438030

Jag röstade och så här ser det ut just nu... inte helt kul.. =(
Ja, absolut!  (56%)

Nej, verkligen inte. (43%)
Ingen åsikt. (2%)


Frågan startade 2009-08-05 20:33.
Totalt har 1034 personer svarat på frågan.


Listan på vilka grupper raserna hamnar i.
http://mathiassundin.se/press/Bilaga%202%20hundraser.pdf
konstigt att staffarna hamnar i grupp C men Amstaffarna hamnar i A... ? dessutom är schäfer med. hur många hundälskare gillar inte schäfer då? hmm.. vet inte hur han tänker.. har vet inte ett skvatt om dessa raser, han kan inte ett skit, o det syns.


Ni som är intresserade av detta läs mer här:
http://mathiassundin.se/press/090805%20Inf%F6r%20str%E4ngt%20licenskrav%20f%F6r%20farliga%20hundraser.pdf
Jag har själv inte tagit mig tiden att läsa igenom detta, men ska göra det senare.

Allt detta är kusligt! Jag tror personligen inte att detta kommer gå igenom, men med tanke på att så många är för detta så blir man lite mörkrädd.
Hundkörkort skulle nog heller inte gå, inget av detta skulle fungera i verkligheten! bara att inse. Om kamphundarna skulle förbjudas skulle lilla Mohammed köpa sig en annan ras och göra till kamphund. Skulle det finnas hundkörkort skulle ingen kunna bevisa att det är din hund du är ute och går med, istället skulle det bli färre som listar sig på SKK eller Jordbruksverket, vad skulle hända då? massa oreggade hundar skulle springa runt, och vi skulle inte ha en aning om vad som är bu el bä, fram eller bak... tro mig, detta är nog bara snack för att skrämma oss kamphundägare med schäfer och hederhundar. Ta dig i kragen och va stolt över din kamphund! det är jag ialf! =)




/F

Inlägget skrevs: 2009-08-22 @ 15:48:20

Lillemor Andersson skrev:

förstår inte att en sådan fråga kan komma upp,du kan få vilken hund ras som helst aggressiv!Jag har själv en border collie/flat korsning, om jag hade velat hade jag fått henne att göra utfall..Så tycker bara det är löjligt.. förbjuda schäfrar, rottweiler med då? sicket folk...



2009-08-22 @ 20:59:55
URL: http://jimmylotta.blogspot.com




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: